?

Log in

No account? Create an account
lishd and I beat KQ VI today. Food in Seattle: Yesterday:… - CERisE's Testing for L

> Recent Entries
> Archive
> Friends
> Profile

August 3rd, 2008


Previous Entry Share Next Entry
03:57 am
lishd and I beat KQ VI today.

Food in Seattle:
Yesterday: Sushi.
Today: Beer at Elysium, sandwiches at honeyhole, and Ethiopian food at Queen of Sheba.

gorthok apparently asked before I got here if they were going to have to take me to all the touristy shit. So far, the intervening time has been spent in a mix of playing KQ6 and helping gorthok install Gentoo. I threw in a couple of hacks to his kernel for fun. That, and the 500 GB HDD I put it on, was my birthday present to him.

As it turns out, I have seen some of the touristy shit. The Blue Angels were flying around today while we were trekking around. If I look carefully when I wake up, I can see the Space Needle. By and large though, it hasn't been what's made this trip a bunch of fun. Somehow, being in Seattle is still this crazy sort of adventure. Very little foresight involved. Very little planning. Just buy the tickets, pack the bags, and go. I've thought a couple of times that this, basically, is my Madagascar. If you saw the most recent Hitchhiker's Guide to the Galaxy, then you know what I'm talking about.

In reality, it's not much of an adventure, but it *feels* like one. Ultimately, that's all I needed, I guess. I'm happy. 8)

Tomorrow, I'll be coming back home and it'll be really nice. 8)

Oh yeah -- I kinda picked on a vegan today. That's a story for later. I gotta get to sleep.

G'night folks 8)

(8 comments | Leave a comment)

Comments:


[User Picture]
From:gemlikeflame
Date:August 3rd, 2008 11:53 am (UTC)
(Link)
Ethiopian food... oxymoron.
[User Picture]
From:testing4l
Date:August 3rd, 2008 07:56 pm (UTC)
(Link)
No, no. You mean *Somalian* food.

Ethiopian food is tres good. Really!
[User Picture]
From:lishd
Date:August 3rd, 2008 07:40 pm (UTC)
(Link)
actually, the touristy shit was my concern, since we'd either all have to bus, meet joe there, or joe'd be left behind. two-seater cars are great for... two people. :D
[User Picture]
From:testing4l
Date:August 3rd, 2008 07:59 pm (UTC)
(Link)
Well, on the plus side, at least it's not a Volkswagon Beetle. 8D
[User Picture]
From:lishd
Date:August 3rd, 2008 08:17 pm (UTC)
(Link)
my poor brother.
(Deleted comment)
[User Picture]
From:testing4l
Date:August 4th, 2008 05:52 pm (UTC)
(Link)
I like how you passed through my state on your way to the other end of the country without even calling.

Moogs in glass houses...
[User Picture]
From:ddelony
Date:August 5th, 2008 12:22 am (UTC)
(Link)
King's Quest VI was the apotheosis of the series. The soundtrack is one of the best ever made for any game ever.
[User Picture]
From:testing4l
Date:August 5th, 2008 06:17 pm (UTC)
(Link)
I can't really agree with you on that. The puzzles seemed a lot simpler than other quests. Additionally, it was after they abandoned the typing interface which gave you endless opportunities for those classic Sierra comebacks.

I think my favorite would have to be 3. Broad changes of scenery. The real time clock added a certain frisson.

The only thing wrong with it, IMO, was that they misprinted one of the spells in the original manual.

> Go to Top
LiveJournal.com